2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
چگونه در مسابقه سیم آخر شرکت کنیم؟ + جوایز

چگونه در مسابقه سیم آخر شرکت کنیم؟ + جوایز

مسابقه سیم آخر با اجرای رضا رشیدپور، از شبکه 3 سیما به صورت هفتگی روی آنتن می رود.

به گزارش هنرنوشت، سیم آخر یک مسابقه اطلاعات عمومی است ، یک تیم سه نفره باید سعی کند با پاسخ صحیح به سوالها سیم آخر هر مرحله را خنثی کند و امتیاز و جایزه بیشتری را نصیب خود کند. در هر قسمت چند تیم سه نفره به شکل جدا شرکت میکنند، رقیب هر تیم سه نفره ۷ سیم آخر مسابقه است که باید سعی کنند در هر مرحله با پاسخ صحیح به سوال مربوط به هر سیم آخر انها را خنثی کنند . سوال هر سیم آخر به شکل چند گزینه ای است و فقط یکی از گزینه ها نادرست است یعنی هر سوال این مسابقه چند پاسخ صحیح دارد و فقط یک پاسخ نادرست حداکثر مجموع امتیاز ها تا مرحله ششم ۲۵,۰۰۰ امتیاز ودر مرحله هفتم مگاسیم آخر به ۱۰۰,۰۰۰ امتیاز میرسد. هر ۱,۰۰۰ امتیاز معادل ۶۰۰ هزار تومان و حداگثر جایزه معادل ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان خواهد بود.

 

مسابقه سیم آخر

 

 

محمدرضا رضائیان تهیه کننده برنامه «سیم آخر» در توضیحاتی درباره ساخت این مسابقه تلویزیونی بیان کرد: در حال ساخت برنامه‌ای جدید برای شبکه سه هستیم که مسابقه بزرگ «سیم آخر» نام دارد.


رضا رشیدپور این برنامه را اجرا می‌کند و تفاوت زیادی با تجربه قبلی‌ دارد که تیم برنامه‌سازی ما با آقای رشیدپور داشته است.
وی درباره اجرای رشیدپور در این مسابقه توضیح داد: در این برنامه با اجرای متفاوتی از رشیدپور مواجه خواهیم شد که این جنس از اجرا را پیش از این در برنامه‌هایش تجربه نکرده است و فضای جدیدی دارد.

 

شرایط شرکت کنندگان برای مسابقه چیست؟


۱. شرکت کنندگان برای حضور در مسابقه بمب، باید در مسابقه های انتخابی بمب بر اساس ارائه های هفتگی شرکت کنند.

۲٫ هر هفته ۵ ارائه آگاهی محور کوتاه در حوزه های مختلف از شبکه سوم و اپلیکیشن روبیکا پخش می شود .در این ارائه ها، یک چهره علمی فرهنگی دانشگاهی یکی از موضوعات مختلف دنیای علم و فرهنگ و هنر و … را به زبان ساده برای مخاطبان عمومی توضیح می دهد .

۳. هر شب بر اساس این ارائه که فیلم آن قبلا پخش شده و در اختیار شرکت کنندگان است، یک مسابقه

۱۱ سوالی در زمانی مشخص به شکل آنلاین برگزار می شود .

۴٫ هر ده سوال سه گزینه ای از موضوع ارائه انتخاب می شوند ولی ممکن است پاسخ بعضی سوال ها لزوما در ارائه توضیح داده نشده باشد و بر اساس اطلاعات عمومی مرتبط با آن موضوع باشد.

۵٫ در صورت پاسخ اشتباه، شرکت کننده از دور مسابقه آن شب حذف می شود و فقط امتیاز تا آن سوال رامی گیرد.

۶٫ کسانی که در پنج مسابقه هر هفته بیشترین امتیاز را کسب کرده باشند، وارد مرحله مصاحبه حضوری برای شرکت در مسابقه بمب می شوند .

۷. برای کسانی که هر هفته پیوسته در مسابقه انتخابی شرکت می کنند، در دوره هایی مشخص بر اساس امتیاز مجموع برای شرکت در مصاحبه حضوری دعوت می شود.

۸٫ شرکت کنندگانی که مرحله مصاحبه حضوری را با موفقیت پشت سربگذارنند، برای حضور در مسابقه باید یک تیم سه نفره معرفی کنند)دو نفر علاوه بر خودشان( .

۹. اعضای تیم باید این شرایط عمومی را داشته باشند:

• سن همه اعضای تیم باید ۱۷ سال به بالا باشد

• در صورت حضور آقایان و بانوان، حداقل یک محرم در تیم حضور داشته باشد.

روزهای پخش مسابقه سیم آخر

مسابقه سیم آخر هر هفته دو شب در روزهای پنج شنبه و جمعه شب ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

 

شرایط اهدای جوایز چیست؟

 


۱. جایزه بر اساس مجموع امتیازهای کسب شده در همه مراحل به سرپرست تیم اهدا می شود.

۲٫ حداکثر مجموع امتیازها تا مرحله ششم ۲۵ هزار امتیاز )در صورت خنثی کردن همه بمب ها( و در مرحله هفتم به ۱۱۱ هزار امتیاز می رسد)اگرمگابمب خنثی شود.(

۳. هر ۱۱۱۱ امتیاز معادل ۶۱۱ هزارتومان جایزه است. حداکثر جایزه معادل ۱۱۱ هزار امتیاز، ۶۱ میلیون تومان است.

۴٫ مبلغ جایزه به شکل کمک هزینه آموزشی تحصیلی اهدا می شود و باید صرف هزینه های آموزشی خود شخص یا اعضای درجه یک خانواده شود.

۵٫ هزینه های آموزشی تحصیلی می تواند شامل موارد زیر باشد:

• شهریه مراکز آموزشی مثل مدارس، دانشگاه و…

• شهریه دوره های آموزشی

• خرید تجهیزات آموزشی مثل لپ تاپ، تبلت، مودم و…

۶٫ مبلغ جایزه در اختیار بانک مرتبط با برنامه و شبکه سوم قرار می گیرد و برندگان با ارائه نامه معرفی از سمت شبکه و فاکتورهای مرتبط با هزینه های آموزشی، جایزه را دریافت می کنند.

۷. مدت زمان استفاده از جایزه، یک سال پس از صدور نامه معرفی است و بعد از گذشت این زمان، جایزه مسترد می شود.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها
مهران 1399/09/04
شرکت کننده ها از این همه فیلتر رد میشن بعد اطلاعاتشون در این حده سوالای به اون اسونیو نمیتونن جواب بدن ؟ نمیدونن نور از اینه عبور میکنه یا نه عجیبه
۶۷ 1399/09/15
چطور درمسابقه شرکت کنیم کد ثبت نامی رو سایت مورد نظر نمیفرستع مهلته ثبت نام تموم شده؟
ناشناس 1399/09/16
سلام اگه میشه بگید چرا نمیشه ثبت نام کرد شماره رو میزنم ولی کد نمیاد لطفا راهنماییم کنید🙏
زهرا 1399/09/20
سلام امروز کد اومد برام برای مسابقات هفتگی باید چطوری اقدام کنیم اراعه های هفتگی چطوریه از کدوم اپلیکیشن هست
شیرین 1399/09/21
ثبت نام کردم.کد اوند.ولی بقیش رو دیگه نمی دونم چیکار کنم.فیلم آموزشی در کجا پخش میشه و از کجا ببینیم.چطور و کجا در اون مسابقه ی آنلاین شرکت کنیم؟توضیحاتتون اصلا کافی نیست!
علی 1399/09/28
شفیعی هستم دوچرخه ۲۸ منو به یادپدر خدا بیامرزم مینداره که قدیم۹۰ کیلومتر راه میرفت و با این چرخ کاسبی میکرد و دوچرخه اش رابه یادگار نگه داشته ایم از جرقویه اصفهان
طیبه کارگر 1399/10/05
چرا من هرچی میزنیم واسه ثبت نام نمیشه میشه راهنمایی کنید هرکاری میکنم نمیشه
علی نقوی 1399/10/05
یعنی بهترین برنا مم من ب بابام گفتم یه تلویزیون با یه آنتن بخر که بین این همه کانال فقط پنج شنبه جمعه ها سیم آخرو ببینم
علی نقوی 1399/10/06
ولی حیف ک فقط پنج شنبه جمعه ها ست ولی حداقل اگه نمیتوند کل هفته نشون بدید روز های زوج نشون بدین یا روز های فرد
سمانه اعتصامی 1399/11/09
جمع اعداد باید ۹ بشه مثلا اگر ۱۳۵۶نوشته باشه عدد زیر میشه ۸۶۴۳ به همین صورت جواب کل همان عدد اول را نوشته فقط از سمت راست یعنی عدد ۶ دوتا کم کرده واول می گذاریم ۲۱۳۵۴ جواب
سعید جعفری کاکلکی ۱۰/ ۱۱ / ۹۹ 1399/11/11
پاسخ نسابقه تماشاچیان ۱ ابتدا به تعداد دفعاتی که نیاز است از مخاطب سوال کنیم از یکان ردیف اول کم کرده در ابتدا و در ابتدای عدد قرار میدهیم که عدد به دست آمده پاسخ سوال می باشد ۲ باید جمع اعدادی که در ردیف های بعدی از طرف مخاطب سوال میشود و عددی که سوال کننده اعلام می کند در هر یک از دهک ها برابر با ۹ شود که در نهایت جمع کل پاسخی می شود که در بند یک اشاره شد نکته در صورتی که عدد اول به صفر ختم شود اگر ۱۰ باشد � عدد پاسخ به ۹ تبدیل می‌شود و اگر بیش از ۱۰ باشد به تعداد سفرهای اضافه شده از عدد نه کم میشود و به اولین عدد قبل از صفر ها اضافه می شود و پس از آن به تعداد دفعاتی که قرار است از مخاطب پرسیده شود از اولین عدد قبل از سفر ها کم شده و به ابتدای عدد اضافه می شود که عدد به دست آمده پاسخ سوال خواهد شد
سعید جعفری کاکلکی 1399/11/11
۱ ابتدا به تعداد دفعاتی که نیاز است از مخاطب سوال کنیم از یکان عدد در ردیف اول کم کرده و در ابتدای عدد قرار میدهیم که عدد به دست آمده پاسخ سوال می باشد ۲ باید جمع اعداد که در ردیف های بعدی از طرف مخاطب سوال میشود و عددی که سوال کننده اعلام می کند در هر یک از دهک ها برابر با ۹که در نهایت جمع کل پاسخی می شود که در بند یک اشاره شد نکته در صورتی که عدد اول به صفر خط شود اگر ۱ صفر باشد در عدد پاسخ به ۹ تبدیل میشود و اگر بیش از ۱صفر باشد به تعداد صفر های اضافه شده از عدد نه کم می‌شود و به اولین عدد قبل از صفر ها اضافه می شود و پس از آن به تعداد دفعاتی که قرار است از مخاطب پرسیده شود از اولین عدد قبل از صفر ها کم شده و به ابتدای عدد اضافه می شود که عدد به دست آمده پاسخ سوال خواهد بود
امیر 1399/11/18
با عرض سلام و خسته نباشید به آقایی رشید پور و عوامل برنامه و پشت صحنه برنامه خیلی خوبی در اختیار ما گذاشتین فقط اگه میشود زمان شروع برنامه را به ۲۲ ۴۰ دقیقه تغییر دهید
سجاددریس 1399/11/18
اولین برگی که روخوانی میکنی خود اسم و در آخر برگها قرار داده بودی رو به زبان آوردی.مثلا گفتی اسم (رضا)روبم بده .اونم اول برگه که داد نگاش کردی روخوانی و زبان آوردی گفتی فلانی بده.وقتی برگه دوم داد هم نگاش کردی اسمش گفتی. برگه ۳ همینطور و۴ هم روخانی نگاش کردی و گفتی .اون هم وقتی پنجمین برگ داد شما اسم برگ پنجم،همون برگی که آخر قرار داده بودی رو بر میداری . وتمام اسم های که ازشون خواستی به ترتیب به اون شرکت کننده میدین پاسخ
مژگان زارعپور 1399/11/19
سلام چرانمیشهثبت نام کنم
آریا 1399/11/23
لطفا بازیگر هم صدا کنید
فایق مجیدی 1399/11/23
سلام لطفا میشه ساعت 21 بیاد تا 24 اگه امکان داره این کار رو انجام بدید خیلی ممنون میشم
سارکیس 1399/11/24
متولد ۱۳۷۱ در ارومیه مدرسه را تمام کرده فوق دکترا
نيوشا 1399/11/26
چطورى مى تونيم براى برنامه ى سيم آخر نظر بنويسيم كه توى برنامه بخونن ؟
امیرحسین 1400/01/04
چجوری تومسابقه ی سیم آخر آنلاین حضورداشته باشیم😞
چطور آنلاین مسابقه بدیم کمی واضح تر بگید 1400/01/07
من هنوز نتونستم در مسابقه آنلاین شرکت کنم فقط شماره تلفن نوشتم بعد هیچ
پرستو 1400/01/18
مسابقه
مهدی 1400/02/03
چرا وقتی بمب خنثی می کنیم با گوشی هیچ جایزه ای نمیده؟؟؟؟؟؟؟؟

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.