2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
زندگینامه  میترا رفیع بازیگر نقش مه لقا در سریال از سرنوشت + عکس

زندگینامه میترا رفیع بازیگر نقش مه لقا در سریال از سرنوشت + عکس

میترا رفیع بازیگر جوان کشورمان در نقش مه لقا مادر سهراب در سریال از سرنوشت حضور دارد.

به گزارش هنرنوشت، میترا رفیع بازیگر جوان و خوش آتیه سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان این شب ها در نقش مه لقا مادر سهراب در فصل سوم سریال از سرنوشت حضور دارد.

 

این هنرمند جوان که از سن ۶ سالگی علاقه خود به بازیگری را نشان داده است تاکنون چند نمایش را کارگردانی کرده و با فیلم سینمایی کلمبوس وارد عرصه سینما شد و با نقش کوتاهی که در سریال از سرنوشت دارد به شهرت رسیده است.

 

میترا رفیع متولد آذر ماه سال ۱۳۷۳ در تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد بازیگری از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران است.

 

 

میترا رفیع با بازی در فیلم های کلمبوس و من می ترسم وارد سینما شده و با بازی در سریال های از سرنوشت و آخرین پناه نیز در قاب تلویزیون بازی خود را شروع کرده است. میترا رفیع تا کنون بارها با فیلمسازهای کوتاهِ ایرانی همکاری داشته است.

 

میترا رفیع، فعالیت بازیگری خود را از سال ۱۳۷۹ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد. او در سال ۱۳۸۷ با بازی در نمایش «نقطه چین‌های متّصل به تو» به کارگردانی امیرحسین شفیعی در سی‌ و‌ هفتمین جشنواره تئاتر فجر حضور داشت و جایزه بهترین بازیگری زن را در این جشنواره از آن خود کرد.


آخرین حضور تئاتری وی، در نمایش «دوزخ» به کارگردانی رضا اصغری در پائیز سال ۱۳۹۶ بود. میترا رفیع در تئاترهای «خانه ی برنارد آلبا» به کارگردانی محمد براری، «اسب های پشت پنجره» به کارگردانی پویا یادگاری، «مونولوگ کافه پولشری» به کارگردانی پویا یادگاری، «باغ آلبالو» به کارگردانی مهران جلیلوند نیز به ایفای نقش پرداخته است.


از جوایزی که او تاکنون کسب کرده است، می‌توان به جایزه بهترین بازیگر زن برای نمایشِ «خیابانی» از جشنواره فجر (سال ۱۳۸۶) ، جایزه بهترین بازیگری زن از جشنواره تئاتر تک نفره نیاوران (سال ۱۳۸۵) ، جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره تئاتر دانشگاهی (سال ۱۳۹۱) ، جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره مونولوگ دانشگاه های هنر (سال ۱۳۹۲) و جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره مونولوگ دانشگاه های هنر (۱۳۹۲) اشاره کرد.

 

میترا رفیع، تجربه کارگردانی دو تئاتر «یه جوری مثلِ…» و «از این تاریکی» را دارد که نمایش «یه جوری مثلِ…» در جشنواره لاهور پاکستان دعوت شده بود. او در سمت کارگردان هنری تولیداتِ یک فصل از شبکه “امید” صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز فعالیت داشته است.

 

 

 

ورود میترا رفیع به  سینما

فیلم کلمبوس ساخته سینمایی هاتف علیمردانی می باشد که خانم رفیع برای اولین بار در این سریال هنرنمایی کرده است و از طرق این فیسلم سینمایی وارد عرصه سینما شده است.

 

از سرنوشت عنوان سریالی است که این شب‌ ها از شبکه دو پخش می‌ شود. با پایان یافتن فصل اول سریال «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌ کنندگی اکبر تحویلیان، فصل دوم این سریال به کارگردانی علیرضا بذرافشان در حال پخش است.


داستان این سریال از رفاقت هاشم و سهراب دو پسربچه پرورشگاهی آغاز می‌ شود. آنان از کودکی در این مرکز زندگی می‌ کنند تا به مرحله نوجوانی و جوانی می‌ رسند. هاشم و سهراب که آرزو‌ های بزرگی را در سر می‌ پرورانند، فراز و نشیب‌ های زندگی شان محور روایت اتفاقات این سریال می‌ شود. این دو، هرگز حاضر نشدند که مشکلات روزمره زندگی، آنان را از هم جدا کنند به گونه‌ ای که پس از خروج از پرورشگاه نیز به دنبال خانه مشترک و کار در کنار هم برآمدند.


هر چند از بازی روان و خوب حسین پاکدل، پوریا پورسرخ، مجید واشقانی، لیلا بلوکات، مریم کاظمی، علیرضا استادی، حبیب دهقان نسب و دیگر بازیگران نباید گذشت، اما صحنه‌ ها و سکانس‌ های زائد و کش و قوس‌ های غیرضروری این سریال که در فصل اول و دوم این سریال وجود داشته و دارد از جذابیت‌ های این اثر تلویزیونی کاسته است.


در این سریال بازیگرانی، چون میترا رفیع، حسین پاکدل، پوریا پورسرخ، لیلا بلوکات، مریم کاظمی، مجید واشقانی، فریبا نادری، امیر رضا فرامرزی، سید مهرداد ضیایی، مهدی صبایی، مائده طهماسبی، علیرضا آرا، فاطیما بهارمست، دارا حیایی، نسیم فروغ، مونا کرمی و حبیب دهقان نسب به ایفای نقش پرداخته اند.

 

بازی کوتاه میترا رفیع در سریال از سرنوشت در کنار مریم کاظمی مورد توجه بسیاری از مخاطبان این سریال قرار گرفته است. میترا رفیع مه لقای سریال از سرنوشت در قسمت چهارم این سریال زمانی که قرار بود بعد از ۱۰ سال با پسرش سهراب دیدار کند به طور ناگهانی و بعد از سکته قلبی که پشت سر گذاشته بود از دنیا رفت.

 


در این سریال، مادر جوانی (میترا رفیع) بعد از سالها از زندان آزاد می‌ شود و به دنبال پسر گمشده‌ اش می‌ گردد. او دختر سرایدار خانواده‌ ای ثروتمند بوده و پنهانی با پسر این خانواده ازدواج کرده و از او بچه‌ دار شده است اما نهایتا به دلایلی به زندان می‌ افتد و دیگر خبری از پسر نیست.


درست است که این سوژه، متفاوت و غافلگیر کننده نیست و نمی‌ تواند مخاطبانش را به هیجان بیاورد اما به هر حال در قسمت‌ های نخست سریال، تعلیق  ایجاد کرد و مخاطبان را به تماشای آن ترغیب کرد.


رفته رفته اما وضعیت به سمت و سوی دیگری رفت. بعد از مرگ مادر، تمرکز داستان از روی این ماجرا برداشته شد و زندگی سهراب (پسر گمشده) و هاشم (دوست صمیمی سهراب) به عنوان محور اصلی داستان مورد توجه قرار گرفت.

 

زمان پخش فصل سوم سریال از سرنوشت:

 

فصل سوم این سریال از روز شنبه 10 آبان ماه 99  از شنبه تا پنج شنبه هر شب ساعت 21:30 پخش می شود. همچنین این سریال روزهای جمعه نیز خلاصه قسمت های هفته را پخش می کند.

 

تکرار سریال از سرنوشت


تکرار مجموعه تلویزیونی از سرنوشت، در سه نوبت ساعت های 1 بامداد / 12 ظهر و  16  پخش می شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

زمان پخش و تکرار سریال از سرنوشت مشخص شد/ داستان و بازیگران سریال شبکه دو


انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.