2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

تینا آخوندتبار بازیگر سینما چگونه سر از بوکس درآورد؟! / هفتمین مبارزه رسمی با بوکسور روس + عکس و فیلم

بازیگر زن سینمای ایران به زودی هفتمین مبارزه رسمی خود را در برابر یک بوکسور روس برگزار خواهد کرد.

به گزارش هنرنوشت،  تینا آخوند تبار بازیگر سینمای ایران به زودی برابر بوکسور بلاروسی مبارزه خواهد کرد.  آخوند تبار  قرار است ۹ نوامبر به مصاف قهرمان بلاروس برود.

 

بازیگر زن سینمای ایران پیش از این ۶ بازی رسمی انجام داده و ۶ پیروزی در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

آخوندتبار سابقه بازی در فیلم‌های مانند رسوایی، طلاق به سبک ایران، هرچی خدا بخواد و ... را در کارنامه دارد. اگرچه او چند سالی می‌شود که از دنیای بازیگری فاصله گرفته است و به ورزش بوکس روی آورده است. پیش از این تصاویری از حضور او در قفس مبارزه در فضای مجازی منتشر شده بود.

 

تینا آخوندتبار که در سال ۱۳۸۸ شمسی به عنوان یک بازیگر جوان کار خود را در سینما آغاز کرد، بعد از شش سال کار و انجام ۹ فیلم و ۴ سریال ، ناگهان تغییر مسیری اساسی دارد و سر از رشته بوکس درآورد.

 

 

تینا آخوندتبار که در ۲۷ سالگی ورزش بوکس را به شکل حرفه ای شروع کرده است، در ۳۳ سالگی هنوز انگیزه زیادی برای ادامه این ورزش سنگین دارد؛ او پیش از این در گفتگویی در این باره گفته بود:  تا وقتی بدنم توانایی داشته باشم از این ورزش لذت می برم. خیلی ها به من می گویند که در ۲۷ سالگی بوکسور شدن کار محالی است! کسانی که در این حرفه هستند معمولا ۱۰-۱۵ سال کار می می کنند و از آماتور شروع کرده و بالا می آیند و به قهرمانی می رسند. برای خود من مبارزه و تمرین دو داستان جدا هستند. هر مبارزه که انجام می دهم آنقدر تجربه به دست می آورم که انگار یک آدم دیگری هستم. چشم هایم باز می شود. همزمان باید تاکتیک را هم به تکنیک در مبارزه اضافه کنم… 

 

تینا آخوندتبار درباره این که  چطور یک بازیگر سر از ورزش بوکس درمی آورد توضیح داد:  ۵ سال پیش قرارب ود نقش دختر رزمی کار را بازی کنم ، گفتم خودم می روم مشت زدن را یاد می گیرم و در حین یادگیری بود که عاشق کاراکتر شدم. من تازه با یک وجه از وجود خودم روبرو شدم. جامعه، خانواده، پدر و مادرم و زندگی از من یک جنگجو ساخته بود که خودم خبر نداشتم. با خودم گفتم باید این کاراکتر را بسازم. زندگی با این شخصیت را بیشتر از زندگی با شخصیت قبلی دوست داشتم که در آن ده سال از عمرم را گذاشته بودم. درمسیر ساختن این کاراکتر به این نتیجه رسیدم که باید آن قهرمان را پیدا کنم و به خودم ثابت کنم که چیزی درونم هست که به هر آنچه بخواهد می تواند برسد. “

 

این بازیگر بوکسور درباه حضور دوباره اش در سینما گفته است:   نمی توانم به سینما فکر کنم. از زمانی که تصمیم گرفتم کار نکنم پیشنهادها بیشتر و دستمزدها بالاتر رفته است. الان هدفم این است که چیزهایی که در این مسیر یاد گرفتم را به جامعه نسل بعد و حتی قبل از خودم انتقال بدهم. در میان دختران هم نسل من خیلی ها ناامید و بدون هدف هستند اما من با تصویرسازی برای خودم و رسیدن به آن اثبات کردم که می توانیم به خواسته هایمان برسیم. می خواهم از طریق ورزش به دخترها انگیزه بدهم. من آدم اینستاگرام نیستم. فالوورهایم از ۱٫۵ میلیون به ۶۰۰ هزارنفر رسیده است چون فعالیتی برای جذب مخاطب نکردم. فقط سعی می کنم در آنجایی که می توانم انرژی مثبت به مخاطبانم بدهم. 

 

تینا آخوندتبار درباره فلسفه بوکس معتقد است:  هر آدمی در زندگی اش مشت می خورد . رینگ بوکس شبیه عرصه زندگی است. اینکه چطور بتوانی در برابر این مشت ها مقاومت کنی و دوام بیاوری مساله اصلی است. بوکس به اندازه شطرنج به فکر نیاز دارد، باید دفاع و حمله کنی و استراتژی و سبک داشته باشی. در نهایت هم یاد می گیری که شکست هم جزیی از موفقیت است.

 

این بازیگر سینما درباره تأثیر بوکس در زندگی اش چنین گفته است: همه چیز تغییر کرد، لباس پوشیدنم و حرف زدنم کاملا عوض شد. مدتی پیش به یک دفتر سینمایی رفتم و یک تهیه کننده را بعد از ۵ سال دیدم و می گفت باورم نمی شود که تو را قبلا می شناختم. برای من نقشی در نظر داشت اما همانجا نقش را عوض کرد.

تینا آخوندتبار همچنین درباره ادامه کارش در ورزش بوکس گفته است:  تا زمانی که خودم لذت ببرم مبارزه می کنم. مشت می خورم اما به مشت فکر نمی کنم. من در مسابقات تا حالا ناک اوت نشده ام اما ضربات سنگینی خورده ام و این ها برایم هر بار تجربه و درس است. 

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.