2021/12/02
۱۴۰۰ پنج شنبه ۱۱ آذر
کاهش وزن پنج روزه با رژیم فوق العاده جو دوسر

کاهش وزن پنج روزه با رژیم فوق العاده جو دوسر

برای کسانی که به دنبال یک رژیم لاغری کوتاه مدت هستند، پیشنهاد می کنیم از رژیم کاهش وزن پنج روزه جو دو سر استفاده کنند و تاثیرات شگفت انگیز آن را مشاهده کنند.

به گزارش هنرنوشت، در مدتی که ویروس کرونا زندگی معمولی انسانها را مختل کرده است، بسیاری از افراد نیز به دلیل کاهش فعالیت های بدنی دچار افزایش وزن شده اند که این موضوع کمی باعث ایجاد نگرانی در افراد می شود چرا که اگر برای این معضل چاره ای اندیشیده نشود در دراز مدت می تواند اثرات نامطلوبی بر سلامت داشته باشد.

برای کسانی که به دنبال یک رژیم غذایی هستند تا کاهش وزن داشته باشند امروز یک پیشنهاد ویژه داریم.


یکی از بهترین و مناسب‌ترین روش‌ها برای لاغری و کاهش وزن، استفاده از رژیم فوق‌العاده جو دوسر است که بسیار موثر و کاربردی است.

 

 

در مدت زمان کوتاهی با استفاده از رژیم غذایی جو دوسر، می‌توانید چربی‌های ذخیره‌شده را تحریک کنید تا وزن را کاهش دهید. این رژیم فقط برای ‌مدت کوتاهی توصیه می‌شود. در سال‌های اخیر رژیم غذایی و لاغری جو دوسر بسیار محبوب شده است چون روشی سریع و موثر برای کاهش وزن است.

 

رژیم غذایی و لاغری جو دوسر چیست؟

 

مصرف منظم جو دوسر یکی از عادت‌هایی است که به کم شدن وزن بدن کمک می‌کند. گنجاندن آن در برنامه غذایی متعادل کمک می‌کند هضم غذا را بهبود بخشید و احساس سیری بین وعده‌های غذا داشته باشید؛ رژیم غذایی جو دوسر یک برنامه پاکسازی برای کاهش وزن در عرض چند روز است. ارزش غذایی این رژیم به گونه‌ای است که کمتر از چیزی که بدنتان نیاز دارد، را تامین می‌کند به همین دلیل است که نباید بیش از ۵ روز استفاده شود. به طور کلی جو شامل تمام وعده‌های اصلی غذایی در روز می‌شود. 

زمانی که در این رژیم هستید، نمی‌توانید منابع دیگر کربوهیدرات‌ها مانند برنج، بنشن، یا پاستا مصرف کنید. علاوه بر این، باید از خوردن منابع چربی اشباع‌شده و شکر اجتناب کنید.

 

فواید رژیم لاغری جو دوسر

 

گنجاندن جو در غذای اصلی فواید بسیاری برای کاهش وزن و سلامتی شما دارد. علاوه بر این برنامه موثری برای دفع مسمومیت و افزایش متابولیسم بدن است. رژیم غذایی جو فواید مهمی دارد که عبارتند از:

 

کالری خیلی کم و تاثیر سیرکنندگی دارد که به جلوگیری از عصبانیت کمک می‌کند.

جو منبع مهمی از انرژی است که به حفظ عملکرد خوب فیزیکی و ذهنی کمک می‌کند.

کربوهیدرات در این غذا به‌کندی جذب می‌شود و از بالا رفتن قند خون جلوگیری می‌کند.

جو چربی‌های اشباع‌نشده‌ای دارد که به آن "چربی‌های خوب" نیز می‌گویند که به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند.

به خاطر مقدار قابل توجه فیبر رژیمی، عملکرد هضم را افزایش می‌دهد و از یبوست جلوگیری می‌کند. با این وجود، مهم است به یاد داشته باشید این رژیم، ویژگی‌های رژیم متعادل را ندارد و بنابراین نباید برای مدتی طولانی استفاده شود.

 

کاهش وزن در ۵ روز

 

اثرات رژیم غذایی جو از فردی به فرد دیگر بسته به سن و متابولیسم متفاوت است. این رژیم برای نوجوانان و افراد مسن توصیه نمی‌شود چون می‌تواند بسیار محدودکننده باشد. الگوهای غذایی بسیاری برای به دست آوردن فواید جو وجود دارد. در اینجا به شما منوی متعادلی پیشنهاد می‌دهیم.

 

صبحانه پیشنهادی در رژیم لاغری جو دوسر

 

سه قاشق سوپخوری جو، یک فنجان شیر بدون جربی و یک قاشق سوپخوری کشمش

یک فنجان جو، شیر گیاهی و اسموتی موز

یک کاسه جو با آجیل و کشمش

سه قاشق سوپخوری جو و یک فنجان میوه خردشده

یک فنجان ماست یونانی با دو قاشق سوپخوری جو

 

ناهار پیشنهادی در رژیم لاغری جو دوسر

 

یک سالاد سبزیجات سبز که با روغن زیتون و فلفل مزه‌دار می‌شود، یک قاشق سوپخوری جو و یک تکه کوچک مرغ

سوپ جو و بخشی از سینه مرغ بریان

سه قاشق سوپخوری جو دو سر و یک کاسه سالاد ترکیبی با مرغ خردشده

سه قاشق سوپخوری جو دو سر و سالاد با گوجه‌فرنگی، کاهو و مارچوبه

یک بشقاب متوسط از سبزیجات سرخ‌شده، بخشی از مرغ و یک فنجان شیر جو

 

پیشنهاد وعده شام در رژیم لاغری جو دوسر

 

ماست یونانی با دو قاشق سوپخوری جو و یک عدد سیب

یک کاسه سالاد سبز و یک فنجان شیر بدون چربی با جو

سوپ مرغ با سبزیجات و سه قاشق سوپخوری آرد جو دو سر

تکه‌ای مرغ، یک بشقاب سبزیجات پخته و سه قاشق سوپخوری جو

یک کاسه سوپ اسفناج با یک تخم مرغ پخته‌شده و یک فنجان جو دو سر

 

میان‌وعده‌های صبح و بعدازظهر

 

یک فنجان جو دو سر و یک مشت فندق

یک عدد سیب خردشده با یک قاشق سوپخوری جو

اسموتی توت‌فرنگی و موز، جو 

یک کاسه جو دو سر

سالاد میوه مورد علاقه

 

همانند رژیم‌های غذایی دیگر، رژیم غذایی جو می‌تواند کمی عوارض جانبی در طول مصرف یا بعد از آن داشته باشد. ممکن است بعد از اتمام آن واکنش نشان دهید، طوری که برخی افراد پس از بازگشت به عادات غذایی عادی کمی وزن خود را به دست می‌آورند.

برای اجتناب از افزایش وزن و از دست دادن نتایجی که به دست آوردید، مهم است رژیم متعادلی را ادامه دهید و کالری که بعد از اتمام این برنامه می‌خورید را کنترل کنید.

منبع: نمناک

 

انتهای پیام/
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.