2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
سیروس گرجستانی همسایه ابدی منوچهر حامدی شد/ تصاویر خاکسپاری

سیروس گرجستانی همسایه ابدی منوچهر حامدی شد/ تصاویر خاکسپاری

پیکر سیروس گرجستانی با حضور جمعی از هنرمندان به قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه شد و در همسایگی زنده یاد منوچهر حامدی به خاک سپرده شد.

به گزارش هنرنوشت، امروز 14 تیر ماه جمعی از مردم و هنرمندان با رعایت موازین بهداشتی و همراه داشتن ماسک، برای حضور در مراسم تشییع پیکر سیروس گرجستانی حضور یافتند.

در این مراسم که اجرای آن را کامران ملکی عضو هیات مدیره خانه سینما برعهده داشت؛ فاطمه معتمدآریا پیام داد و هنرمندانی چون فاطمه گودرزی،ابوالفضل پورعرب، افسانه بایگان و....  صحبت کردند. پزشک معالج سیروس گرجستانی ، سید محمد طباطبایی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و پسر سیروس گرجستانی هم در ادامه سخنانی را بیان کردند.

 

بیشتر بخوانید:

جزییاتی از زندگی سیروس گرجستانی/ ماجرای پدری که ناپدید شد و عروسک های چینی

واکنش مریم امیرجلالی درباره زنده یاد سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی درگذشت

 

عشق سیروس گرجستانی به خانواده اش                                                                                       

فاطمه گودرزی که با گرجستانی در آثار مختلفی همکاری‌ داشته است از طرف خانواده این هنرمند از حاضرانی که در شرایط کرونایی به این برنامه آمده بودند، قدردانی کرد و افزود: فکر نمی‌کردم روزی بالای سر آقای گرجستانی بایستم و درباره ایشان صحبت کنم. سیاوش عزیز پسر استاد از من خواستند صحبت کنم. دلیلش شاید این باشد که از دوستان خانوادگی ایشان هستیم و دیگر اینکه در آخرین کار ایشان، افتخار همکاری با آقای گرجستانی را داشتم. چه سعادتی که از ایشان کار یاد بگیرم و چه سعادتی داشتم که غیر از یاد گرفتن کار، از نظر اخلاقی هم توانستم از ایشان یاد بگیرم.

او با اشاره علاقه گرجستانی به خانواده‌اش افزود: ایشان عاشق خانواده اش بود. روزی نبود که پشت صحنه صحبتی کنیم و ایشان صحبت‌مان را بهانه وصل به خانوده‌اش نکند و از عشقش به همسر و فرزندانش نگوید. صحبت کردن درباره پیشکسوتی که این همه کارهای زیبا کرده، خیلی سخت است و می‌دانم شما مردم عزیزمان چقدر قدرشناس هستید.

گودرزی از گرجستانی به عنوان هنرمندی مردمی یاد کرد و ادامه داد: چهل روز با ایشان کار کردم.هر جا و در هر شرایطی که بودیم، ایشان آنقدر مورد استقبال قرار می‌گرفتند و آنقدر دل مردم جای داشتند و مردمی بودند که باید رابطه ایشان را با مردم تماشا می‌کردیم.

 

پورعرب: سال‌ها تاوان داد تا شما بخندید                                                                                                                       


ابوالفضل پورعرب دیگر هنرمند حاضر در این برنامه در سخنانی گفت: خیلی سخت است که در کنار دوست و رفیق سالیان دور و نزدیک در حالیکه بر زمین خفته از او تعریف کنیم. آنچه من باید بگویم، آنچه من باید تعریف کنم، شما در این سال‌ها دیده‌اید. در واقع تمام عمر تاوان داد برای دیدن لبخند شما. با شما گریست و با شما خندید.

 

 پیام فاطمه معتمدآریا                                                    

فاطمه معتمد آریا رییس انجمن بازیگران سینمای ایران که به دلیل مشغله کاری نتوانسته بود در برنامه حاضر شود، پیامی داد که کامران ملکی مجری برنامه آن را خواند.

این بازیگر در پیام خود نوشته است: «با قلبی آکنده از اندوه و دیدگان اشکبار بازیگر و هنرمندی را بدرقه می‌کنیم که نام نیکش پشتوانه و اعتبار حرفه و هنر بازیگری است. بازیگر بی بدیلی که سر زندگی و مهر پدرانه‌اش  او را نه تنها در میان همکاران که در دل تماشاگرانش نیز چهره ای دوست داشتنی ساخته بود. روزگار غریبی است که نمی‌توانیم گرد هم آییم و غم از دست دادن عزیزانمان را با یکدیگر تقسیم کنیم امروز بزرگ مرد این حرفه سیروس  گرجستانی  را غریبان به خاک می‌سپاریم ، گونه که هزاران هم وطن ما در خلوت با عزیزانشان برای همیشه وداع می‌کنند . اما نام او ، نیک سرشت نیک رفتار، تا ابد در تاریخ این سرزمین و میان مردمانش خواهد ماند. ضمن تسلیت به بازماندگان محترم ایشان  و مردم هنر دوست ایران  آرزوی فرا رسیدن روزهای روشن، در فضای تاریک و غم زده جهان امروز را دارم روزهایی که بتوانیم در غم و شادی کنار هم و با عزیزانمان باشیم.»

 

خاکسپاری سیروس گرجستانی در کنار منوچهر حامدی                                                                       

محمد طباطبایی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت نیز دیگر سخنران این برنامه بود و در صحبت‌هایی از حاضران خواست که فاصله اجتماعی را رعایت کنند و گفت: همه ما به احترام استاد سیروس گرجستانی اینجا هستیم. خواهش می‌کنم به احترام ایشان قدری با فاصله بایستید. ایشان حتی در شرایط غیر کرونایی هرگز نمی‌خواستند کسی به زحمت بیفتد. الان هم خواهش می‌کنم، رعایت کنیم که کسی به زحمت نیفتد و ایشان آزار نبیند.

او ادامه داد: ایشان عضو محترم موسسه هنرمندان پیشکوت با اشاره به اینکه گرجستانی در کنار منوچهر حامدی به خاک سپرده می‌شود، خطاب به حامدی گفت: ما امروز هنرمند بزرگی را به شما می‌سپاریم. آقای گرجستانی کم خنده به لب ما نیاوردند. امروز با شما هم‌خانه شدند برای ابد. مراقب شان باشید. حرف‌های زیادی با هم دارید که زمان می‌برد تا بگویید.

طباطبایی، رفتن گرجستانی را ناباورانه‌ دانست و از خانواده او قدردانی کرد که به دلیل شرایط موجود راضی نشدند که کسی به زحمت بیفتد و مراسمی کوچک تدارک دیدند.

 

آخرین نصیحت سیروس گرجستانی به پسرش

سیاوش گرجستانی با قدردانی از حاضران و کسانی که در فضاهای گوناگون با این خانواده همدردی کرده‌اند، گفت: پدرهمیشه شعرهایی را که برایش ارسال می‌شد در اتاقش نصب می‌کرد و آخرینش این بود آنچه از سرگذشت/ شد سرگذشت/ حیف که بی دقت گذشت/ اما گذشت

او با بیان اینکه پدرش همیشه با کلمه استاد مشکل داشته است، ادامه داد: آخرین نصیحت پدر به من این بود که اگر می‌خواهی در این حرفه برایت اتفاقی بیفتد، بدان هیچ وقت شانس در خانه‌ را نمی‌زند. من تا امروز دویده‌ایم و تو هم باید بدوی و منتظر نشوی.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.