2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
8 خوردنی ضد چاقی شکمی/ با خوردن چند خوراکی لاغر شوید!

8 خوردنی ضد چاقی شکمی/ با خوردن چند خوراکی لاغر شوید!

برخی از مواد غذایی خاصیت چربی سوزی دارند و ما در این مطلب هشت خوراکی خوشمزه که شما را ازشر چربی های شکمی خلاص می کند، معرفی می کنیم.

به گزارش هنرنوشت، بسیاری از افراد با مشکل چاقی شکمی روبرو هستند و راه های بسیاری را برای رفع این مشکل امتحان کرده اند که اغلب آنها رژیم های سختی است که شما را از خوردن منع می کند اما برخی افراد، نخوردن و رژیم های سخت برایشان عملی نیست و ما در این گزارش به شما خوراکی های سا ده ای را معرفی می کنیم که می تواند در خلاصی از چربی های شکمی به شما کمک کند.

 

بیشتر بخوانید:

تأثیرات شگفت انگیز نوشیدن انواع چای در لاغری و تناسب اندام

23 گام برای لاغر شدن/ چگونه به سرعت وزن کم کنیم؟

روش کاهش وزن با جایگزینی 6 ماده غذایی

 

آووکادو


تقریبا نیمی از یک آووکادو حاوی ۱۰ گرم چربی‌های اشباع نشده و سالم است و باعث می‌شود که بدن چربی را ذخیره نکند. چربی‌های آووکادو نه تنها به خنثی شدن چربی شکم کمک می‌کند، بلکه کمک می‌کند که ترکیبات ضدسرطانی موجود در غذا بهتر جذب شود.

بسیاری از سبزیجات مانند کلم بروکلی در رفع چاقی شکمی موثرند و توصیه کلی متخصصان تغذیه به افراد، مصرف سبزیجات و صیفی‌جات در بالاترین میزان است.

 

موز


این میوه دارای پتاسیم بالایی است که می‌تواند به جلوگیری از تورم شکم کمک کند.

 

ماست


یک فنجان ماست باکتری‌هایی را در روده شما تقویت می‌کند و سایر مسائل مانند نفخ شکمی را برطرف می‌کند. حتی ماست پرچرب خامه‌ای را اگر کم مصرف کنید و کالری آن بیش از حد نباشد، به رفع چاقی شکمی کمک می‌کند.

 

انواع توت‌


آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند جریان خون را بهبود بخشند و اکسیژن بیشتری تحویل عضلات دهند. در نتیجه همچنین ما قلب سالم‌تری خواهیم داشت.

 

شیر کاکائو


این ترکیب خوشمزه را درست کنید که هم کربوهیدرات دارد و هم برای تقویت عضله مناسب است. شیر کاکائو مخصوص بچه‌ها نیست. توجه داشته باشید که در هر مورد از این مواد خوراکی، به آن‌ها شکر و قند اضافی نکنید.

 

چای سبز


سه فنجان روزانه چای سبز ممکن است متابولیسم شما را تقویت کند و ۳۰ کالری بسوزاند. تحقیقات نشان می‌دهد که سوزاندن چربی با خوردن این چای آسان‌تر می‌شود.

 

مرکبات


ویتامین c موجود در محصولاتی مانند پرتقال و فلفل قرمز می‌تواند به شما کمک کند که ۳۰ درصد چربی بیشتری را در حین ورزش بسوزانید.


غلات کامل


عاشقان کربوهیدات خوشحال باشید. غذاهایی مانند جوی دوسر، برنج قهوه‌ای و بلغور در پایین نگاه داشتن انسولین بدن به شما کمک می‌کند. محققان حدس می‌زنند که این غلات سلول‌های چربی را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. بدن شما انرژی لازم را از این غلات به دست می‌آورد. تنها نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد، توجه به هرم غذایی و مصرف میزان متعادلی از این غلات در رژیم غذایی است.

منبع: cbsnews ترجمه از ایرنا

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.