2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چه غذاهایی  سبب پیری زودرس پوست می شوند؟

چه غذاهایی سبب پیری زودرس پوست می شوند؟

تغذیه در سلامت پوست بسیار تاثیرگذار است و برای داشتن پوستی سالم و جوان باید برخی از مواد غذایی مضر را از برنامه غذایی خود حذف کنیم.

به گزارش هنرنوشت، اولگا پزشک متخصص تغذیه در روسیه در مرکز تحقیقاتی خود، محصولاتی را که باعث پیری زودرس پوست و افزایش لک و آکنه در پوست صورت می‌شوند، جمع‌آوری کرده است.

 

بیشتر بخوانید:

چگونه از پیری زودرس پوست پیشگیری کنیم؟

زنان کره ای چگونه از پوست صورتشان مراقبت می‌کنند؟

ماسک هایی که پوست صورتتان را درخشان می کند

پنجاه راز جوان ماندن پوست!/ چگونه پوست با طراوت داشته باشیم؟

برای داشتن چهره ای جوان هرگز این 10 ماده غذایی را نخورید!

 

به نظر این پزشک متخصص تغذیه، غذاهای دارای شاخص قند باید در وهله اول از رژیم غذایی خارج شوند. قند و نوشابه شیرین در بروز آکنه و همچنین فرآیند گلیکاسیون - تراکم الیاف کلاژن، که منجر به ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست می‌شود، کمک می‌کند.

به گفته وی، همه باید از مصرف ترشی‌های مختلف و مواد کنسرو شده خودداری کنند. زیرا در بروز ورم در زیر چشم‌ها نقش دارد. فست‌فودها، غذاهای فراوری ‌شده و گوشت فراوری ‌شده به دلیل سدیم اضافی منجر به این مشکلات می‌شوند. غذاهای چرب و سرخ ‌شده باعث اختلال در کبد می‌شوند که این امر می‌تواند بر وضعیت پوست تأثیر بگذارد.

این متخصص تغذیه در کانال یوتیوب خود اعلام کرد: برای اینکه به نوعی اثرات منفی فست‌فود را خنثی کنید، پیاز، زنجبیل، زردچوبه، روی، ویتامین‌های e و c مصرف کنید.

به گفته وی، نوشیدنی‌ها باید به طور کامل حذف شوند. قهوه، اگر در حد اعتدال مصرف شود، به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند، اما چهار یا بیشتر از چهار فنجان در روز زیاد است و خطر بیخوابی را افزایش می‌دهد. کمبود خواب بر روی ظاهر تأثیر می‌گذارد، زیرا در زمان خواب سلول‌ها تجدید می‌شوند. از عواقب آن پوست خسته و مستعد چروک است. اما این همه چیز نیست: در دختران با متابولیسم کند، قهوه می‌تواند غدد چربی را فعال کند که به نوبه خود ، منجر به تشکیل آکنه خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.