2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
سعید زارعی بازیگر نقش سعید  در سریال «زندگی زیباست»

سعید زارعی بازیگر نقش سعید در سریال «زندگی زیباست»

سعید زارعی در سریال «زندگی زیباست» در نقش سعید ایفای نقش می کند.

به گزارش هنرنوشت، سعید زارعی یکی از بازیگران جدید سریال «زندگی زیباست» که در نقش سعید در این مجموعه ایفای نقش کرده است.

 

این سریال هر شب ساعت 21:30 از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.

 

سعید زارعی همچنین در فصل جدید سریال «روزگار جوانی» در نقش مسعود جلوی دوربین رفته است. این بازیگر با پیشینه تئاتری، سالهای بسیاری است که به عنوان بازیگر و کارگردان در تئاتر ایران فعالیت دارد.

 

 

زندگینامه سعید زارعی:

 

سعید زارعی، دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و بازیگر و کارگردان تئاتر است که کار هنری خود را از دوران نوجوانی و زمانی که 12 ساله بود، با حضور در  آموزشگاه «هفت هنر» در کرج آغاز کرد. هم دوره ای های او در این آموزشگاه نوید محمد‌زاده، کیوان ساکت‌اف، اشکان خیل‌نژاد و میثم نوروزی‌مقدم بودند که حالا هر کردام به هنرمندانی صاحب نام در عرصه بازیگری بدل شده اند.

سعید زارعی هم اکنون در همین آموزشگاه «بدن و بیان» را برای هنرآموزان  جوان تدریس می کند.

 

 

 محمد یعقوبی کارگردان شناخته شده تئاتر  یکی از استادان این آموزشگاه در کرج بود که سعید زارعی از کلاس های او بهره مند شد و بعدها که دوران تحصیلات آکادمیک خود را در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران می گذراند، توفیق ایفای نقش در نمایش « زمستان 66» به کارگردانی محمد یعقوبی را یافت و پس از آن نیز  برای ایفای نقش در نمایش «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی حمید پورآذری دعوت شد که همکاری با این گروه اتفاقات بسیار خوبی را برای او رقم زد و اعضای گروه با این نمایش در سال2012 به فستیوال تئاتر لیفت لندن دعوت شدند و به اجرا پرداختند.

 

این بازیگر پس از این تجربیات ناب، بارها به عنوان دستیار، بازیگر و طراح در نمایش های مختلف ایفای نقش کرد.

 

از جمله نمایش هایی که سعید زارعی تاکنون در آنها ایفای نقش کرده است می توان به نمایش های:   «زمستان 66»، «دایره گچی قفقازی»، «رویای ناتمام»، «هرکسی یا روز می‌میرد یا شب؛ من شبانه‌روز»، «هر آنچه دوست داری از دست خواهی داد»، «فردا»، «رام‌شدگی»، «زبان اصلی»، «سرگیجه»، «ماضی استمراری» و «قضیه» اشاره کرد.

 

وی همچنین در نمایش های  «شرقی غمگین»، «کفخواب»، «در نیومده بود»، «درنیومده»، «بیدینجیلی» ، «خیط خون»، «لایو»، «اسموکینگ روم» و «فرونشست» به عنوان کارگردان حضور داشته است.

 

این بازیگر و کارگردان همچنین دستی در نوشتن و نویسندگی نمایشنامه دارد و همچنین چند فیلم کوتاه را نیز ساخته و کارگردانی کرده است که از آن جمله می توان به فیلم کوتاه «یک و بیست، یک و دویست» اشاره کرد. این فیلم محصول مشترک ایران و اتریش است  و سعید زارعی این فیلم کوتاه را با همکاری کمپانی close film که پخش بین المللی این اثر را نیز برعهده داشت، ساخته و کارگردانی کرده است.

 

وی همچنین فیلم های کوتاه  «شورش در شهر» و «آئورت» را نیز که  در جشنواره های سینمایی بین المللی از جمله نروژ، ونیز- ایتالیا، هند، نیجریه، اسپانیا و اتریش به نمایش درآمده، ساخته است.

 

این بازیگر جوان  تجربه ایفای نقش در چندین فیلم کوتاه را داشت اما نخستین بار با فیلم سینمایی «هجوم» به کارگردانی شهرام مکری وارد سینما شد و پس از تجربه نخست خود در بازیگری مقابل دوربین، در فیلم «گلددن تایم» به کارگردانی  پوریا کاکاوند نیز ایفای نقش کرد.

 

سعید زارعی که سال های بسیاری از زندگی حرفه ای خود را با تئاتر گذرانده است، در گفتگویی درباره کارگردانی نخستین نمایش خود با عنوان «شرقی غمگین» درباره کار تئاتر گفته است:  «کار تئاتر در شرایط فعلی کار جنون‌آمیزی است. شما اگر به مردم عادی درباره چندین سال سابقه و تلاشت در این رشته بگویی و بدانند که بعد از این همه سال کار و تلاش هنوز درآمد کافی برای تامین مخارج اولیه زندگی‌ات نداری و درآمد تئاتر کفاف یک زندگی معمولی و ساده را هم نمی‌دهد، احتمالا باور نخواهند کرد. تنها برای ما لذت از تئاتر باقی مانده است.»

 

 

 

سریال «زندگی زیباست»:

 

سریال تلویزیونی «زندگی زیباست» به کارگردانی قاسم جعفری از شنبه 12 تیرماه بدون اطلاع رسانی قبلی و خیلی ناگهانی ساعت 21:30  از شبکه دو سیما روی آنتن رفت.

 

مجموعه «زندگی زیباست» در  ۵۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸  تولید شده و بسیاری از بازیگران این سریال که حدود بیست نفر هستند، از میان بازیگران تئاتر انتخاب شده و برای نخستین بار در یک سریال تلویزیونی جلوی دوربین رفته اند.

 

از زمان تولید این سریال دو سال می گذرد و در این مدت در حالت بلاتکلیفی به سر می برد تا این که سرانجام به صورت ناگهانی و بدون برنامه قبلی از 12 تیر سال جاری پخش آن از شبکه دو سیما آغاز شد.

 

 

داستان سریال درباره چگونگی رسیدن هفت عاشق و معشوق به یکدیگر است.

 

 نویسندگان این سریال پریسا شمس و حامدافضلی هستند که البته حامد افضلی در گفتگویی اعلام کرده است که از این پروژه کنار گذاشته شده و تصاویر پخش شده از این سریال ارتباطی با طرح فیلمنامه او ندارد و خواسته بود که نام او به عنوان نویسنده از این سریال حذف شود.

 

مدیران تصویربرداری این سریال نیز افشین علیزاده و مصطفی احمدیان هستند و بازیگران آن به شرح زیر است:

 

ثریا قاسمی، بیژن بنفشه خواه، نیما رئیسی، امید روحانی، مهتاج نجومی، رسول نجفیان، جمشید جهانزاده، اردلان شجاع کاوه، صحرا اسداللهی، سیاوش قلعه وردی، علیرضا ناصحی، سعید زارعی، شهرزاد جعفری، ستایش رجایی نیا، آزاده سیفی، علیرضا رسولی، رامین جعفری، حمید رشید، سارا مقربی، سجاد بابایی، یاسمین خلدبرین

 

زمان تکرار و بازپخش این سریال نیز  ساعات  ۰۲:۱۰  بامداد ،  ۹ صبح و ۱۶:۱۵  روز بعد اعلام شده است.

 

 

سریال روزگار جوانی:

 

فصل جدید سریال «روزگار جوانی» به کارگردانی اصغر توسلی و تهیه کنندگی سپهر محمدی در 30 قسمت در حال تولید است و قرار است به زودی از اوایل تابستان سال 1400 از شبکه پنج سیما روی آنتن برود.

 

در فصل دوم سریال «روزگار جوانی» بازیگران جدیدی حضور دارند که نقش دانشجویان را بازی می کنند.

 

 بازیگرانی که در سریال روزگار جوانی 2  ایفای نقش می کنند عبارتند از:  بیوک میرزایی، رسول نجفیان،  آریا توسلی، سعید زارعی، سینا کرمی، امیرمسعود واعظ، عیسی حسینی، زهرا داودنژاد، لاله صبوری و سیاوش چراغی‌پور.

 

این مجموعه همچون فصل اول روزگار جوانی شکل اپیزودیک دارد و پنج دانشجوی جوان آن شخصیت های اصلی داستان هستند که ماجرای هر اپیزود حول محور این پنج دانشجو اتفاق می افتد و در هر قسمت بازیگران جدیدی نیز به داستان اضافه می شوند. 

 

تصویربرداری این سریال احتمالا تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت و همزمان مراحل فنی آن نیز انجام می شود تا این مجموعه برای پخش در مردادماه 1400 از شبکه پنج آماده شود.
 

 این مجموعه تلویزیونی به داستان زندگی جوانان متولد دهه 1370 و 1380 می‌پردازد و در خلاصه داستان آن چنین آمده است: پس از گذشت سال‌ها، عباس‌آقا (بیوک میرزایی) تصمیم می‌گیرد که بخشی از خانه مسکونی‌اش را به تعدادی جوان دانشجو اجاره دهد. دانشجویان جدید همسایه عباس‌آقا می‌شوند، بی‌خبر از اینکه ...
 

فصل اول مجموعه «روزگار جوانی» را که سال 1377 به ‌تهیه‌کنندگی اصغر توسلی و با کارگردانی شاپور قریب و اصغر توسلی از شبکه پنج سیما پخش شد، اصغر فرهادی نوشته بود و فصل دوم آن نیز  که نوشته علی اکبر محلوجیان و فرهاد نقدعلی بود، سال 1378 با ‌تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر توسلی تولید شد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.