2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
معجون آب گوجه فرنگی و تأثیر آن بر سلامت بدن

معجون آب گوجه فرنگی و تأثیر آن بر سلامت بدن

توصیه به نوشیدن روزی یک لیوان آب گوجه‌فرنگی را در طول روز جدی بگیرید.

به گزارش هنرنوشت، اگر می خواهید بدون ایجاد زحمت زیاد، به روند لاغری خودتان کمک کنید می توانید روی نوشیدن روزی یک لیوان آب گوجه فرنگی حساب کنید چرا که بر اساس یک مطالعه که در تایوان انجام شده، ثابت شده است که نوشیدن روزی یک لیوان آب گوجه‌فرنگی علاوه بر این که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان و پوکی استخوان را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد، موجب لاغری و کاهش محیط دور کمر نیز می‌شود.

بر اساس این مطالعه که روی 30  زن انجام شده، مشخص شده است که آب گوجه فرنگی خاصیت چربی سوزی دارد و  با نوشیدن روزی یک لیوان از این نوشیدنی می‌توانیم به کاهش چربی های دور کمر و در مجموع به کاهش وزن خود  کمک کنیم.

طبق این پژوهش، یک لیوان آب گوجه فرنگی دارای  ۳۲.۵ میلی گرم لیکوپن است که  این یک ماده مغذی در سبزی‌ها و میوه‌های قرمز وجود دارد و در واقع عامل اصلی رنگ قرمز در آنهاست.

به طور کلی، مصرف مواد غذایی که دارای لیکوپن است، کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سرطان های پروستات، دهه رحم و روده  را به  دنبال دارد و باعث و افزایش باروری می شود.

آب گوجه فرنگی علاوه بر لیکوپن، دارای مواد مغذی دیگری از جمله بتاکاروتن، ویتامین e و ... است و مصرف منظم آب گوجه فرنگی می تواند در مجموع به کاهش التهاب و فشار خون کمک می‌کند و برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز تأثیرگذار است.

پوست گوجه ‌فرنگی هم دارای مقادیر فراوانی از کاروتینوئیدهاست که به وسیله سلول‌های روده انسان جذب می‌شود و بنابراین توصیه می‌شود که گوجه فرنگی را همراه با پوست بخورید.

پژوهش دیگری که در کانادا روی گوجه فرنگی انجام شده است، نشان داد که نوشیدن ۲ لیوان آب گوجه فرنگی در روز می تواند از روند پوکی استخوان پیشگیری ‌کند و به تقویت استخوان ها نیز کمک کند.

در این پژوهش که روی 60 نفر زن که میانگین سنی 50 تا 60 سال را داشتند، انجام شد، از آنها خواسته شد که گوجه فرنگی را از رژیم غذایی خود حذف کنند و بعد مشخص شد که  حذف گوجه فرنگی از رژیم غذایی موجب افزایش ماده‌ای به نام « n- تلوپپتید» در خون می‌شود که این ترکیب، شاخصی برای سلامت استخوان ها محسوب می شود و هنگامی که تحلیل بافت استخوانی به وجود می آید، سطح این ماده در خون و یا ادرار بالا می‌رود. همچنین بخش دیگری از این مطالعه نشان داد که مصرف گوجه فرنگی به صورت مداوم در رژیم غذایی موجب کاهش n- تلوپپتید در خون می شود که باعث پیشگیری از پوکی استخوان و خطر تحلیل استخوانی می شود.

بیشتر بخوانید:

روش کاهش وزن با جایگزینی 6 ماده غذایی

پنج نوشیدنی مفید برای رفع عطش

 

منبع‌: dailyhealthpost

انتهای پیام/

 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.