2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روش کاهش وزن با جایگزینی 6 ماده غذایی

روش کاهش وزن با جایگزینی 6 ماده غذایی

برای آن که به سلامت بیشتر خود در روزهای شیوع کرونا کمک کنید بهتر است با این 6 ماده غذایی تغییراتی در رژیم غذایی خود به وجود آورید.

به گزارش هنرنوشت، یکی از عوارض شیوع کرونا برای بسیاری از خانواده هایی که همچنان در قرنطینه هستند، افزایش وزن بوده است بنابراین برای این که بتوانیم به سلامت بیشتر خود در این شرایط کمک کنیم بهتر است تغییراتی را در رژیم غذایی خود ایجاد کنیم و با مصرف مواد مغذی و سالم تر، کالری کمتری دریافت کنیم و به این ترتیب هم سالم تر بمانیم و هم از افزایش وزن در این روزها پیشگیری کنیم.

با ما همراه باشید:

 

از خوردن بلغور جو دوسر غافل نشوید

کالری‌های غیرضروری را حذف کنید و مقداری غلات سالم به رژیم تان اضافه کنید. برای طعم بهتر و افزایش چربی‌های سالم، مقداری دارچین و آجیل به آن اضافه کنید. اگر به شیرینی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید مقداری میوه‌ تازه یا خشک نیز به آن اضافه کنید.

میوه شگفت انگیز آووکادو را جایگزین کره و مایونز کنید

آووکادو غنی از چربی‌های تک غیراشباع است که به کاهش وزن شما کمک می‌کند. همچنین آووکادو غنی از آنتی اکسیدان‌ها و فیبر است.

سیب زمینی‌های شیرین را جایگزین سیب زمینی سرخ کرده کنید

سیب زمینی شیرین فیبر بیشتری نسبت به سیب زمینی‌های معمولی دارند که این مسئله، آن‌ها را سیرکننده‌تر و سالم‌تر می‌کند. بعلاوه، سیب زمینی‌های شیرین غنی از بتاکاروتن و سایر مواد مغذی هستند که باعث می‌شود کالری‌های آن‌ها مانند کالری‌های سیب زمینی سرخ کرده‌ی معمولی، پوچ نباشد. برای سالم‌تر کردن آنها بجای سرخ کردن‌شان در روغن، آنها را درون فر بپزید.

شیرینی‌های خانگی به ‌جای شیرینی‌های فروشگاهی

کنترل مواد تشکیل‌دهنده‌ شیرینی‌های آماده و همچنین کنترل اندازه‌ سهم‌هایتان، کار دشواری است. بنابراین بهتر است وقتی هوس شیرینی می‌کنید، کیک‌ها و شیرینی‌های سبک را در خانه درست کنید. از آنجا که خودتان زحمت درست کردن آنها را می‌کشید، با بی‌توجهی در خوردن‌شان زیاده‌روی نخواهید کرد.

به‌جای نوشیدنی‌های شیرین، چای کمرنگ یا آب بخورید

نوشیدنی‌های شیرین علاوه بر آنکه کالری پوچ دارند، نمی‌توان آنها را جزء غذای مصرفی‌تان به حساب آورد. به ‌عبارت دیگر، شما با نوشیدن نوشابه به اندازه‌ زمانی که یک چیز جامد و شیرین مانند آبنبات می‌خورید، احساس سیری نخواهید کرد. این بدان معناست که اگر هوس شیرینی کنید و از یک نوشیدنی شیرین استفاده کنید، احتمالا دوباره به سراغ شیرینی می‌روید. درعوض نوشیدنی‌های شیرین را به‌طور کامل حذف کنید و به‌جای آنها از چای یا آب که بدون کالری هستند، استفاده کنید.

آجیل و دانه های مغذی را جایگزین ‌چوب شور و چیپس کنید

اگر به یک اسنک شور نیاز دارید، آن بسته چیپس را کنار بگذارید و به ‌جای آن یک مشت آجیل بردارید. چوب شور و چیپس، کالری‌های پوچ دارند و شاید شما از تردی‌شان لذت ببرید اما درواقع هیچ ماده‌ی مغذی به بدن‌تان نمی‌رسانند.
در سوی مقابل، دانه‌ها و آجیل‌ها سرشار از ویتامین ای و مواد معدنی کمیاب هستند که باعث می‌شوند بدن‌تان بهتر کار کند. آنها همچنین غنی از چربی‌های سالم هستند. بنابراین واقعا شما را سیر می‌کنند. با این حال لازم است به میزان متعادل از آنها استفاده کنید، چون محتوای چربی بالایی دارند.

منبع: ایران

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها
سعیده سعیدی 1399/02/03
جااب بود ممنون🌺

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.