2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روش تهیه خیارشور یک روزه در خانه

روش تهیه خیارشور یک روزه در خانه

خیارشور خانگی را می توان به صورت خیلی فوری و فقط در عرض یک روز آماده خوردن کرد که طرز تهیه آن را در این مطلب می خوانید.

به گزارش هنرنوشت، خیارشور از آن دسته خوراک های خوشمزه ای است که کمتر کسی یافت می شود که به آن علاقه مند نباشد. اما این خوشمزه وسوسه انگیز که همیشه باید برای تهیه آن در خانه حداقل یک هفته صبر می کردیم، حالا با یک ترفند می توانید آن را فقط در عرض یک روز آماده خوردن کنید.

طرز تهیه خیارشور فوری یک روزه:

برای تهیه این نوع خیارشور خانگی نیازی به جوشاندن آب و سپس خنک شدن آن نیست. بعد از آن که خیارها را کاملا با آب شستید، آنها را در شیشه هایی که از قبل آماده کرده اید بچینید و لابه لای آن را با چند حبه سیر پوست کنده، فلفل سبز تند و سبزی های معطر تازه و یا حتی خشک مثل نعناع، شوید، ترخون و ... پر کنید.

در مرحله بعد نیمی از شیشه را از سرکه سفید و نیمی دیگر را با آب و نمک (هر لیوان آب یک قاشق غذاخوری نمک) به میزان لازم پر کنید و درب شیشه ها را محکم کرده و سپس آنها را درون قابلمه ای پر از آب گذاشته و روی شعله گاز قرار می دهیم تا آب داخل قابلمه به جوش آید.

زمانی که رنگ خیارها تغییر کرد و به رنگ خیارشور درآمد، شعله گاز را خاموش می کنیم تا زمانی که هم شیشه ها و هم آب درون قابلمه کاملا خنک شود و بعد شیشه های خیارشور را به داخل یخچال منتقل می کنیم.

خیارشورهای آماده شده کافی است که یک روز کامل درون یخچال بماند و از روز بعد قابل مصرف است و می توانید آن را نوش جان کنید.

این روش درست کردن خیارشور در خانه به شما گمک می کند که میزان ترشی یا شوری آن را خودتان کنترل کنید و هر زمان نیاز به خیارشور داشتید به راحتی با صرف وقت کم و هزینه بسیار اندک دست به کار درست کردن خیارشور شوید و از خوردن خیارشورهای سالم و بدون مواد نگهدارنده لذت ببرید.

انتهای پیام/

 

 

دیدگاه‌ها
یلدا 1399/01/24
چقدر خوبه این دستور خیارشور فوری! من خیلی دوست دارم. ممنونم.
سمیه 1399/01/24
ممنون از آموزش روش درست کردن خیار شور
Eliman 1399/01/28
من دختر عمه م با این دستور درست کرد عااالی شد. مرسییی هنرنوشتتتت 🤗🤗🤗🤗🤗🤗

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.